Rakelings langs Death Valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Rakelings langs Death Valley - Reisverslag uit Mammoth Lakes, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Rakelings langs Death Valley

Door: sbakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

10 Oktober 2010 | Verenigde Staten, Mammoth Lakes

Rare dag vandaag.
Vanuit Las Vegas weer de woestijn in, zo saai dat ik spontaan in slaap viel.
Vandaag hadden we een trip van ongeveer 500km, een lange dag in de auto. De autoritten in Amerika zijn absoluut niet saai, behalve vandaag dan. Woestijn, woestijn, woestijn en nog eens woestijn......hé een groen boompje!! Vanuit de woestijn het woestijn gebergte in, jaja ook dat bestaat. Maarre een paar uurtjes later begonnen we 'm toch te knijpen. De tank was bijna leeg en er was niets te bekennen. Gelukkig gingen we berg afwaarts en kwamen we eindelijk een tankstation tegen. Gelukkig konden we het laatste stukje met een gerust gevoel afleggen. Vanuit de woestijn reden we naar de bergen en werd het weer steeds groener, waarbij de temperatuur omlaag ging. Hoe verder we reden hoe lager de temperatuur werd en uiteindelijk kwamen we bij onze eindbestemming voor vandaag aan. Een ski oord met uitzicht op de sneeuw....daar zitten we dan in onze korte broek!! Bij de receptie werd ons ook voor de beren gewaarschuwd. Dat wordt dus een relaxed avondje in het hotel.

Maar ondanks de lange rit is het hier ontzettend mooi en vooral na zo'n drukke stad heerlijk rustig. Even heerlijk bijkomen van alle indrukken van de afgelopen dagen en morgen gaan we weer verder.

• 11 Oktober 2010 - 05:40

Janneke G Te V:

Nog iets gewonnen in Viva las Vegas?
    Er zit een heerlijke bakker in Mammoth Lakes!
    Onderweg (voor Yosemite) ligt Mono lake, erg mooi maar staat geloof ik niet echt aangegeven...