Big China Town - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Big China Town - Reisverslag uit Hongkong, Hong Kong van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Big China Town

Blijf op de hoogte en volg Sandra

13 Oktober 2015 | Hong Kong, Hongkong

De trip is begonnen!

Ik weet nog goed dat toen we alles geboekt hadden het nog 5 mnd duurde. De maanden werden ineens 10 weken en elke week aftellend van de weken waren het ineens nog maar dagen en toen nog maar een paar uurtjes! Nu ik dit zit te typen, op de 36ste verdieping met een prachtig uitzicht over HongKong, besef ik ineens dat "onze" dag al over 2 dagen is.......dat is gewoon al overmorgen!!!!

Maar eerst even terug naar afgelopen zondag waar de reis begon.

In hoofddorp aangekomen, waar de auto 5 weken verblijft, en we staan te wachten op het taxibusje om naar Schiphol te gaan worden we door een man aangesproken. Ik hoor meteen een ander accent, blijkt het een Australiër te zijn ;-)) wat een toeval.

Eindelijk zitten we in het vliegtuig en zijn we vertrokken. Nederland even voor 5 weken achter ons latend en nu samen gaan genieten van alle mooie momenten die gaan komen.
Zit ik in het vliegtuig heerlijk op mijn roze wolk die langzaam grijs begint te worden en na een paar uurtjes geen roze meer te vinden is!
Zitten 3 Chinezen achter ons, de ene snurkt, de ander stinkt en de derde hoest alle bacillen in mijn nek, een rij verder een huilende baby........dan is 11,5uur vliegen best lang. Maar gelukkig verloopt het allemaal voorspoedig en is het al met al toch een goede vlucht, verstand op nul en dan komen we een heel eind.

Vroeg aankomend in HongKong hebben we snel onze bagage en zitten we al snel in de Airport Express naar de Hongkongse wijk Kowloon, van daaruit een taxi naar ons Hotel. De bagage wordt achterin de kofferbak geplaatst en de klep kan niet meer dicht, maar daar hebben ze hier een hele mooie oplossing voor. De klep wordt vastgehouden met de ouderwetse spin. Ik moet in mezelf ook erg lachten om het waslijntje wat aan de binnenkant van de achterklep is bevestigd, het lijntje hangt vol met handschoenen.

Bij het hotel aangekomen wordt onze bagage in de grote centrale hal neergezet en wordt later naar onze kamer gebracht..........o nee mijn kleine koffertje gaat mee! Er wordt ook met verbazing naar me gekeken als ik alles laat staan maar het koffertje trouw meeneem. Stel toch voor dat het kleine koffertje zoek raakt dan is onze missie mislukt ;-)

Onze kamer is nog niet gereed, maar we kunnen een upgrade doen voor een grotere en luxere kamer die wel meteen gereed is voor gebruik. Het enige wat we op dat moment willen is douchen en een paar uurtjes slapen i.p.v. 6 uur op een kamer gaan zitten wachten. Onze upgrade wordt flink beloond. Op onze kamer aangekomen valt onze mond open van het geweldige uitzicht over de stad. We zitten op de 35ste verdieping en het uitzicht is geweldig, zelfs liggend vanuit het bed uitzicht over de stad.

Na weer bijgeslapen en opgefrist te zijn kunnen we fris en fruitig een klein stukje HongKong gaan bezoeken. Het is zo inmens groot dat je niet weet waar je heen moet.......voor ons geen probleem hoor we hebben 1 doel: "Apple store!"
HongKong is het New York van Azië, i.p.v. de vele sirenes die in New York om je oren vliegen is het hier veel chaotischer, ze kijken hier niet zo nauw en terwijl we heerlijk door de straatjes dwalen genieten we van de chaos om ons heen en de enorme smog die om ons heen hangt. De bouwsteigers zijn hier niet van een stukje sterk staal, maar gewoon heel simpel van bamboe stokken.

Nog even genieten van HongKong en dan over een paar uurtjes gaat onze reis naar Australië verder. Van HongKong naar Cairns is nog eens 7 uurtjes vliegen. We laten het allemaal heerlijk over ons heen komen en morgen zijn we op de plaats van bestemming: Port Douglas

Knuffel van ons

• 13 Oktober 2015 - 09:38

Ada:

Hallo vakantiegangers de kop is er af.Tot nu toe een leuk verslag waar we erg van genieten.Alles is goed begonnen en we zijn nu al benieuwd naar het volgende.De spanning loopt nu op voor a.s.donderdag.....maar we leven heel erg mee.Dit wordt een unique dag en een geweldig moment.liefs xx ada

• 13 Oktober 2015 - 10:27

Janneke G Te V:

Top mensen! Geniet er van!