De dag erna. - Reisverslag uit Oak Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu De dag erna. - Reisverslag uit Oak Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

De dag erna.

Blijf op de hoogte en volg Sandra

16 Oktober 2015 | Australië, Oak Beach

Alsof we een heel nieuw leven beginnen zijn zijn we vandaag maar eens actief geweest.
De hitte trotserend en met factor 50 beschermd, zijn we eerst naar Port Douglas geweest. Een relaxt, leuk havenstadje. De weg ernaar toe gaf al een goede indruk van de schitterende natuur. Alles erg ruim, netjes. Het stadje zelf heeft de sfeer van enkele stadjes in California en Florida.
Omdat het tropisch regenwoud hier ook begint, bezochten we 's middags de Mossman Gorge. Een natuurpark in het regenwoud. Een 2,5 km lang pad tussen de hoge bomen, vogelgeluiden, af en toe iets kleins wat op je hoofd valt. Kortom indrukwekkend en soms wat kriebelig. Veel klim en afdaalwerk. Grote stenen. Tot zover niets aan de hand. En als je netjes op de paden blijft.....
Hoor ik ineens een gil van Sandra. Blijkt ze op het nippertje ontsnapt te zijn aan een verdedigings actie van een zwarte boomslang die bedacht had om ons pad te kruizen. Het scheelde weinig of een van de bergschoenen was boven op de slang beland. Volgens de info bijt deze slang bijna nooit. Jaja dat zal wel. De schrik zat er goed in. Bij het zwembad op ons resort schijnt een python gesignaleerd te zijn. Heeft enkele dagen geleden een jong uit de buidel van een redelijk tamme wallaby geplukt. Het is duidelijk dat we in Australië beland zijn.

Morgen weer een dag…op naar het volgende.

• 16 Oktober 2015 - 13:44

Ad En Netty:

Zo dat was even schrikken met die slang. Gelukkig is het goed afgelopen. Veel plezier verder en tot het volgende verslag. XX