Mission Beach - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Mission Beach - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Mission Beach

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Oktober 2015 | Australië, Daintree

Dinsdag 20 oktober 2015
Na een heerlijke nacht in onze tent te hebben gehad hadden we om 8:45 ons ontbijt, mooi uitzicht over het meer en de vele vogeltjes.
Om 10 uur zaten we in de auto op weg naar Mission Beach, waar ons een mooi en luxe huis te wachten staat.
We reden weg uit de out-back woestijn en kwamen onderweg vele contrasten tegen, we reden van de droogte naar het groenere gedeelte, flinke regenbuien, misty mountains, tropisch regenwoud zo naar de warme kust. Onderweg nog bij een paar mooie watervallen gestopt en na al die regen en miezerig weer wilde we in één streep naar de zonnige kust. Aangekomen in Mission Beach viel onze mond van verbazing open. We hadden een mooie, luxe huis verwacht maar dit is wel het toppunt van genot. WAUW dit is genieten met een grote G!!! Zelfs Grace Jones heeft hier 3 wkn gelogeerd en hier is een serie genaamd "Sea Patrol" opgenomen. Het enige wat we elke avond moeten doen is de vogels eten geven…roofvogels dus voorzien van verse kip!!! GEWELDIG!
Na een heerlijke nacht geslapen te hebben en de zonsopgang vanuit ons bed bewonderd te hebben stonden we om 7uur op. Vandaag een dag met de Big Mama Sailing. Aangezien we beide geen vaarbenen hebben hadden we pilletjes ingenomen, helaas werkte ze bij Robbert niet. Na even flink beroerd te zijn geweest ging het gelukkig na een tijdje weer beter en hebben we een fantastische dag gehad gehad. Heerlijk gesnorkeld en wat is hier het koraal idd mooooooooooi, net of je in een enorm groot aquarium zwemt. En natuurlijk komen wij weer iets bijzonders tegen.…een witte rif haai "hi hoe gaat het!" Na 4x tegen te zijn gekomen, van heel dichtbij, wilde we uit de zee. Ik had nl ook een klein wondje van het rif opgelopen, ik vertrouwde het niet en koos voor de veilige plek,op de boot.
Nu dit schrijvend hebben we net een heerlijk bbq genuttigd, heerlijk wijntje en uitzicht over Mission Beach…luitjes we genieten en zijn intens gelukkig. Morgen dagje kajakken, 7:30 vertrek.
Dikke kus en tot snel.

• 22 Oktober 2015 - 09:22