Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Maandag 26 oktober 2016
Vandaag weer vroeg op en om 9uur ons golfje weer ingepakt voor vertrek naar Airlie Beach. Om 10uur verlieten we d.m.v. de Ferry Magnetic Island. De weg naar Airlie Beach was erg saai en vooral droog, maar na 3,5uur in de auto te hebben vertoefd met allerlei lekkernijen en water werden we dik beloond toen we bij Airlie Beach aankwamen…allemachtig prachtig!!!! We zijn aangekomen bij de whitsunday eilanden en we kijken onze ogen uit. We hebben al veel zeeën mogen zien, maar deze kleuren zijn echt super mooi.
We hebben eerst onze spullen bij onze B&B afgezet en door een lieve oudere man wegwijs gekregen over onze kamer etc. Daarna ons golfje afgegeven en ingecheckt voor de 3daagse zeilcruise. Even een hoop geregel, maar uiteindelijk komt alles goed. Daarna een welverdiende cocktail op een gezellig terras en 's avonds heerlijk gegeten met een ouder Nederlands stel uit Tilburg(!)

Dinsdag 27 oktober 2015
Eindelijk een goedwerkende WiFi spot gevonden!
Vanochtend werden we verwend met een uitgebreid en overheerlijk ontbijt, dat was echt smullen. Om 10uur moesten we onze kamer uit, spullen afgegeven en kleine tasjes met beperkte spullen mee voor op de zeilboot, de rest blijft achter en zien we over 3 dgn weer terug. Vandaag een beetje als "dakloze" rondhangen in het havenstadje, want onze cruise vertrekt pas om 19:30. Nou dat gaat wel lukken hoor, ik zit inmiddels al aan mijn 2de lekkere cappuccino en ik heb WiFi! Een hoop gezellige winkeltjes, terrasjes en restaurantjes…we vermaken ons prima. We moeten alleen weer een ticket voor de Ferry voor a.s. zondag regelen, is helaas weer niet voor ons geregeld en staat ook nergens vermeld. Is toch jammer als we ons vliegtuig zondag naar Sidney missen.
De komende 3 dagen gaan we zeilen langs de 74 whitsunday eilanden wat schijnbaar het hoogte punt is van onze reis door Australië. We zijn erg benieuwd en laten het allemaal over ons heen komen. Het allerbelangrijkste hebben we bij ons "Australische pillen tegen zeeziekte"
De komende dagen gaan we ook voor het eerst duiken, benieuwd hoe dat zal gaan en nieuwsgierig naar de onderwaterwereld.
Voor nu een dikke knuffel en tot over een aantal dagen xxx

• 27 Oktober 2015 - 15:31

Neeltje:

Super gaaf wat jullie daar allemaal zien en meemaken! Heel leuk om te lezen en mee te genieten van jullie fantastische reis! Geniet er van samen! x

• 27 Oktober 2015 - 16:44

Ad En Netty:

Lieve 2, wat hebben jullie al veel gezien en gedaan. Leuk om alles te volgen zo genieten wij in gedachten mee met jullie. Veel plezier op de zeilboot.
    Liefs van ons Netty

• 29 Oktober 2015 - 19:54

Louise ( Van Jørgen):

Klinkt allemaal super. Ben benieuwd hoe het zeilen zal bevallen. Have fun. Liefs Louise