Apollo Bay to Halls Cap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Apollo Bay to Halls Cap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Apollo Bay to Halls Cap

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 November 2015 | Australië, Halls Gap

Zaterdag 7 november 2015
Vandaag verlaten we Apollo Bay en hebben een lange rit naar Halls Cap bij Grampians NP.
Het is droog, maar toch wel koud. Bij het ontbijt brandt zelfs de allesbrander.
De rit naar Halls Cap is er qua landschap weer een met verschillende contrasten. We merken ook dat de vriendelijkheid van de mensen hier anders is dan in Queensland.
Tijdens de rit die steeds meer het binnenland in gaat komt er een glimlach op mijn gezicht. Ik ben beland in het landschap van mijn favoriete serie McLoud's Daugthers. In Nederland zouden we zeggen "we zitten midden in de polder!" Het enige wat we zien zijn weilanden, koeien en schapen. We rijden kilometers zonder een woonhuis of een dorp tegen te komen. Als we een stadje binnen rijden is het 1 hoofdstaat en het is of de tijd heeft stilgestaan. De mensen zijn van nu, maar de gebouwen zijn uit de Western periode. Hier maken we ook even tijd voor een cappuccino en een heerlijk zoet broodje…hmmmm zelf gemaakt.
De rit gaat weer verder en we genieten van de rust die de omgeving uitstraalt en de temperatuur die flink oploopt.
Als we bij het NP zijn aangekomen hebben we ons onderkomen voor de komende 3 nachten snel gevonden. Midden in het bos staan 3 houten huisjes en de eerste is voor ons. Heerlijk voor ons zelf en wat een heerlijke rust. Als we met een glas wijn en in de zon op het terras zijn gesetteld krijgen we bezoek van 2 Wallaby's. Ssssst we blijven heel stil zitten en genieten van hun aanwezigheid. We zijn zo stil dat ze ons niet in de gaten hebben en het mannetje wel zin heeft in het mooie vrouwtje. Helaas heeft het vrouwtje geen zin en huppelt er vandoor.
We hebben eindelijk weer mooi weer en genieten meteen van de BBQ. Het koelt toch wel flink af en 's avonds gaat de gashaard aan! 's Nachts worden we zelfs wakker van de kou.!
Morgen gaan we wandelen in het Grampions NP.

• 09 November 2015 - 09:53

Ada:

Geniet er nog even van.......de laatste loodjes van deze indrukwekkende reis.liefs ada xxxx