De Panorama route - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu De Panorama route - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

De Panorama route

Blijf op de hoogte en volg Sandra

23 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Maandag 23 oktober.

Afgelopen nacht het klokje rond geslapen en start klaar voor een nieuwe dag. Vandaag doen we het rustig aan, boekje lezen, zonnen bij het zwembad, de trip voor morgen uitstippelen.
We beseffen dat het morgen een heftige dag gaat worden. Naar het Kruger Park is het 3.5 uur rijden en er wordt door Fox geadviseerd om de mooie Panorama route te gaan rijden, totale duur is dan 6 uur. Bij onze volgende bestemming in het Kruger Park wordt ook door Fox geadviseerd om daar om 13:00 uur voor de lunch er te zijn en daarna hebben we onze eerste Game Drive......tja gaat ‘m volgens ons toch echt niet worden.

Door zelf te gaan speuren in de boeken en de TomTom, uitpluizen van km en reistijden beslissen we om 11:00 uur snel onze spullen bij elkaar te rapen en vandaag de Panorama route te gaan verkennen. Onze Game Drive van vanmiddag verplaatsen we naar morgenochtend 6 uur, zodat we daarna kunnen ontbijten en rustig naar het Kruger Park kunnen rijden.

De Panorama route is erg mooi en divers van natuur. Onderweg kwamen we een paar apen tegen en verder was het genieten van de natuur die ons onderweg bracht. Wat een heerlijke rust om ons heen. Bij de uitkijkpunten is het natuurlijk druk met toeristen en iedereen wilt het perfecte plaatje maken. Het staat er ook vol met soeveniers en het is heerlijk om de Afrikaanse dames te horen kwetteren tegen elkaar.

De route bracht ons slingerend door de bergen en onze Eco Sport ging tuffend de bergtoppen over. Na alle hoogte punten van de Panorama route gezien te hebben nam coureur Sannie het laatste stuk van coureur Robbert over. Het was even wennen om rechts achter het stuur te zitten en links te rijden......en bij elke bocht en afslag die ik nam hardop roepen “linksaf korte bocht, rechtsaf lange bocht” hahaha Sannie had het snel onder de knie en nu kon Robbert ook rustig genieten van al het moois wat voorbij kwam.

Vandaag zijn we 6 uur onderweg geweest en we zijn erg blij dat we dit vandaag al hebben gedaan, want voor morgen had dat echt mega stress gegeven.

Even over stress gesproken......ik heb vanochtend in onze badkamer achter de deur een mega spin gespot. De schoonmaakster was nog in onze kamer en ik praatte ineens vloeiend Engels!!! Was ineens van mijn faalangst af en het allerbelangrijkste......de spin!! De schoonmaakster schrok alleen van mijn reactie. Ze dacht in eerste instantie dat Robbert mij aanviel, maar toen ze de spin zag moest ze toch wel om mijn heftige reactie lachen.

Tot snel.

• 23 Oktober 2017 - 19:53

De Buuf:

Hahaha doos!!! In spin de bocht gaat in.... uit spuit de bocht gaat uit