Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Swaziland - Reisverslag uit Mbabane, Swaziland van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Swaziland

Blijf op de hoogte en volg Sandra

26 Oktober 2017 | Swaziland, Mbabane

Donderdag 26 oktober

Hallo allemaal, ik heb wat reisverslagen in te halen!

Donderdagochtend uitgeslapen tot 8:00 uur. We konden deze ochtend weer in de vroege uurtjes mee op safari, maar we hadden deze dag nog een lange tocht in de auto naar Swaziland voor de boeg.

Na een heerlijk ontbijt in de vroege ochtend zon verlieten we om 10:00uur het paradijsje en gingen in onze eigen gehuurde auto door het Kruger Park terug naar de poort, in de hoop de dieren te kunnen spotten.
We werden rijkelijk beloond en deze dag begon perfect.
Eerst kwamen we weer de olifanten badend in een meer tegen en een stuk verder op de route zagen we een leeuw rustig in het hoge gras uitrusten. Het toppertje van vandaag was het luipaard waar we gisteren zo naar op zoek zijn geweest en nu langs onze route hangend in een boom lag uit te buiken van zijn prooi.
Hij lag met zijn kont naar ons toe, maar met een beetje geduld veranderde hij van positie en poseerde zo in de lens van mijn carmera. Onze dag kon niet meer stuk.

Haha.....onze dag kon zeker nog stuk!!!
Na een lange rit door de bergen kwamen we eindelijk bij de grens met Swaziland. Onderweg hadden we slecht weer gehad en de tropische temperatuur veranderde naar het herfstachtige weer in Nederland. We waren inmiddels al heel wat uurtjes onderweg en waren blij bij de grens te zijn, want dan waren we bijna op onze eindbestemming van vandaag.

De grens overgang gaat hier helaas anders dan in Europa. Inmiddels weten we nu uit ervaring hoe het hier in zijn werking gaat, maar als je als groentje bij de grens staat weet je hier niet wat de bedoeling is. Ze staan je ook vreemd aan te kijken als je met je auto afwachtend op een teken blijft wachten.
Je moet je auto parkeren; bonnetje halen; met het bonnetje naar het kantoortje; in de rij voor een stempel op het bonnetje (we stonden eerst in de verkeerde rij!); naast deze rij een nieuwe rij waar je het bonnetje met stempel en je paspoort af moest geven en daar kreeg je een stempel in je paspoort en werd je streng gecontroleerd. Eindelijk waren we weer in de auto en reden we naar de slagboom om de grens over te gaan......daar stond een strenge agente die ons terug floot en vroeg naar ons bonnetje!!!!
Wat bleek nou....we waren nu Zuid-Afrika wel uit, maar om Swaziland in te komen moet je weer hetzelfde ritueel volgen. Dus wij kregen weer een bonnetje en konden weer in de rijen gaan staan.
Pffffff een dik half uur later reden we dan eindelijk, zwaar geïrriteerd, Swaziland binnen.

In Swaziland hadden we een hotel op de top van een heuvel met een mooi uitzicht op de vallei.....het was koud, het regende en er hing een dikke mist over de vallei......

We gingen vroeg naar bed, dromen over het luipaard wat we deze ochtend in de boom hadden zien hangen en hopen dat morgen de zon schijnt. Zullen we dan toch nog mogen genieten van het uitzicht over de vallei?!

• 29 Oktober 2017 - 07:33

Renee:

Yeeeeeh luipaard!!!! Men alle 5!!!