Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Sandra

09 November 2017 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Donderdag 9 november

Vandaag onze laatste lange rit van 5 uur in de auto door Zuid-Afrika. Nadat we nog wat struisvogels hebben bewonderd verlaten we de farme en installeren we ons in de auto.
Volgens Fox rijden we vandaag een hele mooie route naar het bekende wijngebied “Stellenbosch”. We beginnen met route 62, wat te vergelijken is met de bekende route 66 in Amerika. Het is inderdaad een gelijkenis met route 66. Op de achtergrond zie je de bergen, om je heen een droog en dor landschap met voor je een rechte geasfalteerde weg. En deze weg loopt ook nog eens glooiend over het landschap heen en behalve wat auto’s is er verder niemand.

Na een paar uur zo gereden te hebben wordt het best saai en hebben we wel zin in koffie. We naderen een dorpje en langs de kant van de weg staan borden van “de blauwe koe”. We besluiten om daar eens te gaan kijken. Een heel leuk en knus klein tentje met een gezellige vrouw die ons bij binnenkomst 2 sneden brood geeft en ons naar het terras wijst. Het terrasje ligt aan een klein meertje waar heel veel vogeltjes zitten en kooikarpers zwemmen. Het brood wordt op de balustrade gelegd en de vogeltjes komen het brood heel snel pakken. Onder het genot van lekkere cappuccino en zelfgemaakte taart was het hier heerlijk genieten.

De tocht richting Stellenbosch wordt steeds groener en mooier. De eerste wijnranken komen we al tegen en zien steeds meer bekende namen van wijnboeren voorbij komen. Het is een beetje te vergelijken met het heuvelachtige landschap van Toscane.
Bij onze B&B genieten we nog even heerlijk van het zwembad en zon.

‘s Avonds zijn we naar een heel bijzonder restaurant geweest op een super mooie locatie. We hebben ons heerlijk laten verwennen en genoten van de omgeving.

• 12 November 2017 - 07:59

Renee:

Niet te geloven dat het weer voorbij is. Ik heb genoten van jullie verhalen! ❤️