Sightseeing omgeving Halls Cap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Sightseeing omgeving Halls Cap - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Sightseeing omgeving Halls Cap

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 November 2015 | Australië, Halls Gap

Maandag 9 november 2015
Vandaag is het nog warmer dan gisteren, het is 34gr en tijd voor luchtige kleding. We zijn blij dat we gisteren gewandeld hebben in de Grampians en vandaag eigenlijk niet goed weten wat we zullen gaan doen. Om bij de houten cabine in het bos te blijven is het te warm en ben je verplicht om de gehele dag binnen te gaan zitten. We kiezen voor ons gehuurde Golfje met Airco en gaan de omgeving verkennen. We besluiten om naar een wijnproeverij te gaan met een rondleiding door de kelders. We zijn daar om 12 uur en de rondleiding begint pas om 14 uur en duurt een half uurtje. Nou heb ik niet zo heel veel zin om daar 2 uur te gaan zitten wachten voor een half uurtje rondleiding. We besluiten om een stadje te gaan bezoeken, helaas is er in het stadje niet zo heel veel te beleven en waar we wilden gaan lunchen was op maandag gesloten. De vermoeidheid van gisteren en de warmte speelt bij mij ook parten en ik heb vandaag niet zo heel veel energie. We zien in een folder een leuk restaurant en besluiten om daar lekker uitgebreid te gaan lunchen en te genieten van het uitzicht. Jaja ff naar het volgende dorpje rijden. In Nederland doe je dat in een paar minuten.........hier ligt het volgende gehucht 75km verderop! Het is 1 lange weg door het droge en dorre landschap en in de verte zien we de Grampians liggen. Net voordat de Grampians aan de zuidkant begint ligt het Restaurant waar we gaan lunchen. Helaas kunnen we niet buiten zitten, maar met deze warmte is het binnen eigenlijk heerlijk vertoeven. Na heerlijk gegeten te hebben ging onze tocht lang de Grampians terug naar Halls Cap. Dit was een mooie tocht terug. Toen we in Halls Cap aankwamen was er een grote kerstboom opgezet. Wat een rare verschijning als het 34gr is. Maar alles is hier omgedraaid.....het is in Australië nu lente en de lammetjes zijn geboren (in oktober/november!) De grote zomervakantie moet hier nog beginnen terwijl wij in Nederland deze al achter ons hebben en onze zomervakantie voor 2016 alweer moeten gaan plannen. Of wij lopen gewoon achter en men is hier in Aussie gewoon met alles eerder, tis maar net hoe je het bekijkt.
Na onze uitgebreide lunch aten we 's avonds noedels uit een bakje en waren we snel klaar.
Onze rustige avond werd verstoord door allemaal "beestjes".....het zal niet waar zijn, maar we dachten dat we in een horrorfilm beland waren. We zaten binnen met de verlichting aan en de hordeur dicht, zodat we toch frisse lucht hadden. We hoorden overal flink getik op de ruiten en dachten dat het regenden. Nou het regende insecten en vooral zwarte beestjes. Tot onze schrik kropen ze onder de hordeur naar binnen en ik dacht dat ik gek werd. Tot onze schrik waren het er erg veel en we konden ze niet tegenhouden. Het vervelende was dat de hordeur aan de binnenkant zat dus de schuifdeur konden we niet dicht doen, dan moest eerst de hordeur open. Toen dat eindelijk gelukt was zaten er heel veel beestjes binnen en waren we bijna bedwelmd door de spuitbus, maar we hebben het van de beestjes gewonnen. Af en toe kroop en nog één over de grond, maar die had geen lang leven. We konden eindelijk gaan slapen, want morgen staat er weer een lange rit naar Melbourne op het programma.