Grampians National Park - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Grampians National Park - Reisverslag uit Halls Gap, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Grampians National Park

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 November 2015 | Australië, Halls Gap

Zondag 8 november 2015
Afgelopen nacht was het een koude nacht, maar als we wakker worden schijnt de zon en vandaag wordt het een warme dag.
Als we op onze houten vlonder ontbijten zijn we de koude nacht snel vergeten en lopen we alweer te puffen van de warme zonnestralen op onze huid. Tijd om weer met factor 50 in te smeren en dat is hier in Australië echt nodig. Vandaag een beetje uitgeslapen en rustig aangedaan, maar toch op tijd op pad. Vandaag gaan we Grampians verkennen en de wandelkistjes worden weer uit het stof gehaald. Rugzak goed gevuld met water, energierepen,bananen, pet, factor 50 en Deet.....nou dat zullen we hard nodig hebben!
We hebben een wandeling uitgezocht die de Pinnacle heet en deze wordt omschreven als medium/hard. Het is niet echt een pad, maar we lopen op afgevlakte rotsen. We hebben al snel door dat het flink klimmen is en met 30gr is dat best wel pittig. Dat is al snel mijn pet op en op tijd ff rusten en water drinken. Robbert heeft het minder zwaar, maar hij transpireert tenminste nog. Ik loop met een rood hoofd rond wat elk moment kan ontploffen!! Het uitzicht schijnt heel mooi te zijn, maar ik ben me aan het concentreren om de top te halen en ik zal de top bereiken! Na weer ff gerust te hebben, water te drinken en een energie reep zijn we er bijna. JOEHOE ik heb het eind gehaald, 2km flink klimmen en afzien hebben we een adembenemend mooi uitzicht. Na een banaantje, water en genoten te hebben van het uitzicht en de rust ging dezelfde route weer naar beneden. Wauw wat is het toch een mooie wandeling met spectaculaire uitzichten en huppelde ik nu zo iedereen voorbij ;-)) in 50min waren we weer terug bij de auto. We waren allebei afgebrand en wilden maar 1 ding, douchen en een middagdutje. Maar we zijn maar 1x in de Grampians dus hebben we nog wat rondgereden en op sommige plaatsen gestopt. Aangezien we niet weten wat het weer de volgende dag is genieten we er nu maar extra van.
Morgen een welverdiende rustdag.