Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Melbourne

Blijf op de hoogte en volg Sandra

11 November 2015 | Australië, Melbourne

Woensdag 11 november 2015
Hieperdepiep hoera Femke is vandaag jarig, dikke pakkerd voor de jarige.
Vandaag worden we snotterend wakker en verrek ik van de kou. Het is ook in 1 dag een verschil van 24gr!! Om half 9 staat ons ontbijt klaar, pffff ik heb echt geen zin om op te staan en blijf het liefst nog een paar uurtjes in bed liggen. Het ontbijt is erg uitgebreid en lekker. Om 10uur staan we start klaar om de stad Melbourne te gaan verkennen. We weten niet zo heel goed waar we heen moeten, maar krijgen een map mee en tips om te gaan doen. Al snel hadden we zelf een plan gemaakt en als eerste liepen we langs de vele sportstadions/olympisch dorp en het tennispark waar elk jaar in Melbourne de Australian Open worden gehouden. Van hieruit door naar het hart van het centrum. Daar stappen we op een oude tram die gratis een rondje door de stad maakt en waar je overal in en uit kan stappen. Het is een erg leuke en geslaagde dag met in de middag een lekker warm zonnetje op onze bol. Als hoogte punt van de dag zijn we de Eureka Skydek 88 opgegaan. Het is een gebouw van 300mtr hoog. Je kunt naar de 88ste verdieping en daar heb je een geweldig uitzicht over Melbourne. Maar als hoogte punt en voor de waaghalzen kun je een glazen box in die uit het gebouw schuift en je uitzicht hebt over de stad, maar onder je voeten kijk je dus ook 300mtr naar beneden! GEWELDIGE ervaring, echt kicken. Alleen mijn evenwichtsorgaan vond het niet zo geweldig, beetje draaierig was ik wel. Maar ik had het echt niet willen missen. Om 20uur waren we van een voldane dag terug bij onze B&B en zit ik nu achter de laptop de verslagen van de afgelopen dagen te typen. Nu zijn jullie weer helemaal bij en gaat voor ons morgen echt onze allerlaatste hele dag en nacht in Australië in. Sniksnik.
Maar de verhaaltjes stoppen nog niet hoor!
Welterusten en tot morgen, dikke knuffel.