The Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu The Big Apple - Reisverslag uit New York, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

The Big Apple

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Juli 2012 | Verenigde Staten, New York

Onze eerste dag in NY is aangebroken, om 7uur gaat de wekker af en een uurtje later staan we buiten. Zo nu eerst een Starbucks en een lekker ontbijtje. We gaan met een gevulde maag op pad.

Vanuit ons hotel lopen we in een paar minuutjes, met de stroom van mensen in nette pakken en acte koffertjes, naar het 9/11 monument. Ons valt meteen de nieuwe bouw van het WTC op. Het is erg indrukwekkend om op de plaats te lopen waar 11 jaar geleden een drama gebeurde. Morgen gaan we het monument bezoeken waar het WTC heeft gestaan.

De zon schijnt en het is heerlijk warm, vandaag bereikt het de temp van 33 graden. We lopen langs de kust en een heerlijk briesje waait door onze haren. We hebben het mooie uitzicht over de sky-line van enorme hoge wolkenkrabbers en als we naar links kijken........jaaaa daar in de verte staat het wereldbekende vrijheidsbeeld. Door het mooie weer is het zicht uitstekend en kunnen we mooie foto's maken. Onze nieuwe cameravrouw had de opdracht gekregen dat ze steeds maar een paar sec mocht filmen. Nou daar heeft ze zich strikt aangehouden. Na het terug kijken van de beelden dacht ik dat ik in een rollencooster zat!

Via Wallstreet lopen we over Broadway en 5AV naar Time Square. Maar dan zijn we zo een paar uurtjes verder. Onderweg wordt er door de Bremertjes bij Ambercrombie & Fitch geshopt en Bakkertje verzameld de juiste maten van alle kledingstukken. Met een gevulde tas lopen we even langs het hotel om de tassen en de inhoud van onze blaas achter te laten.

Voordat we naar Time Square lopen gaan we eerst een kijkje nemen bij het Grand Central Station. In de centrale hal zijn vele beroemde films gemaakt. Het is er ontzettend groot en mooi.....en vooral koel.
Zo en nu op weg naar Time Square. Ondanks dat het nog licht is zien we in de verte de verlichte reclameborden al op ons af komen. Wat gaaf om hier te lopen.......en eindelijk zien we dan de M&M store waar iemand zo graag heen wilt. Met een souvenier van M&M's lopen we via 6AV naar een heerlijk steak restaurant.
Iedereen heeft last van zijn voetjes en benen dus na het eten nog heel even Time Square bij night bekijken en dan met de metro terug naar ons hotel. Na een drukke maar zeer voldane dag heerlijk ons bedje in.

• 25 Juli 2012 - 21:17

P/M:

De kop is er af. En wat voor een kop.
    Een prachtige dag met veel bezienswaardigheden.
    Ga zo door en veel plezier. Gr.

• 25 Juli 2012 - 22:44

Ad En Netty:

Nou, nou, dat is een mooie beschrijving van jullie ervaring. Wij zijn er haast zelf bij aanwezig. Het klinkt allemaal heel interessant en indrukwekkend. Leuk en leerzaam. Wij zijn zeer benieuwd naar het vervolg.

Groetjes,

Ad en Netty.