Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Cape Tribulation - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Cape Tribulation

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Oktober 2015 | Australië, Daintree

Zondag 18 oktober 2015

De eigenaren van de B&B zijn helemaal in de stress, ze hebben een grote groep (4pers!!) die speciaal voor de vogels naar Australië komen. En die gaan natuurlijk voor dus wij moesten vroeg op en al om 8 uur ontbijten, zodat de vogelgroep na een vroege vogelsafari na ons konden ontbijten. Wij zaten netjes om 8uur aan het ontbijt, maar wij zijn natuurlijk in de relax mode dus dat ging allemaal natuurlijk niet snel genoeg en voordat we er erg in hadden was ons tafeltje alweer afgeruimd en lag de kaart van Cape Tribulation al voor onze neus en werden we wegwijs gemaakt door het NP.
Maar buiten dat zijn ze super behulpzaam en hebben ze ons een leuke dag bezorgd.

Voordat we in het NP waren moesten we de rivier d.m.v. pondje oversteken. Onze eerste stop was bij onze eerste Walk to The Jungle, hiervan hebben we er in totaal 3 gedaan. Maar de eerste was toch wel de hoogtepunt van deze sportieve dag.
Toen we net met de wandeling begonnen botsten we bijna tegen een gezinnetje Cassowaries aan. Je kunt ze vergelijken met struisvogels, maar zien er wel totaal anders uit en leven alleen in Australië. Robbert had net gelezen dat ze erg gevaarlijk kunnen zijn en dat je bepaalde instructies moet volgen als je ze tegenkomt. We beginnen met onze trip, Robbert voorop en na 5 passen gezet te hebben stopt hij ineens. Ik had niets door dus ik liep verder totdat ik tot mijn grote schrik oog in oog stond met de kleine telg van de familie....slik.....rustig achteruit gelopen en het mooie gezinnetje voor laten gaan. Helaas door de schrik waren we te laat met de fotocamera.
We hebben 1,5 uur door het regenwoud gelopen, op onverharde paden en klimmen/klauteren op de wortels van de bomen, beekjes overstappen etc.....heerlijk en zo mooi en 1 met de natuur.
Tijdens 1 van de wandelingen kwam ik ook nog 2 grote spinnen tegen die van ons schrokken en snel hun holletje in de grond in kropen.
' s Avonds bij een lokaal hotelletje in het dorp wat gegeten. Het dorp is een straatje met 4 huizen, super knus en we hadden live muziek. Met onze beoordeling heeft hij de blind audities niet gehaald.
Eenmaal terug bij onze B&B waren we net heerlijk op onze veranda gesetteld met een romantisch kaartje en een glaasje wijn toen om 21uur ineens alle lichten uitgingen......tijd dus om te gaan slapen!
Welterusten en tot morgen xx