Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Magnetic Island - Reisverslag uit Magnetic Island, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Magnetic Island

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Oktober 2015 | Australië, Magnetic Island

Vrijdag 23 oktober 2015
Vandaag een rust dag ingelast en dat is toch wel nodig op zo'n active vakantie. Elke dag knijp ik mezelf of ik toch echt niet droom en dan beseffen we dat we toch echt in Australie zijn! Wat een geweldige ervaring.
Eind van de middag wilden we toch ff naar de bewoonde wereld, wat drinken op een terrasje waar uiteraard wifi is.
Nou deze relax dag wordt er één met een duur randje. Zijn we op weg komt er een auto aan die z'n kerstverlichting aanzet!!!!! Deze SantaClaus is niet goedkoop en het vorige verhaaltje erg duur.

Zaterdag 24 oktober 2015
Vanochtend weer vroeg door de opkomende zon gewekt en om 8uur lagen we al in het zwembad. Voordat ik het zwembad in dook heb ik toch zeker eerst wel een paar minuten naar het water zitten staren. Lief kijkt me raar aan, waarop ik zeg "vlgs mij zit er een beest in het water", nee joh dat is een blaadje. Sinds ik een paar gevaarlijke beesten tegen ben gekomen vertrouw ik het toch echt niet en ik haal mijn duikbril..........whahahaha idd een blaadje......toen dook ik eindelijk het verkoelde water in.
Heerlijk ontbijtje en daarna alle spullen verzameld en ons golfje weer ingepakt voor vertrek. Helaas moeten we het mooie en luxe huis achter ons laten.......op weg naar onze volgende bestemming.
Na een rit van toch wel 3uurtjes hebben we d.m.v. de ferry de oversteek gemaakt naar Magnetic Island.
Weer een mooie locatie aan het strand, vanuit het balinese huis hoor je de zee en de vele vogeltjes. We hadden gehoord dat op dit eiland Koala's leven en dat je ze of heel vroeg in de ochtend of laat in de middag kan spotten. Wij natuurlijk meteen onze spullen in het huisje gedropt en meteen op pad. Het was al na vijven en tussen 18 uur en 18:30 werd het toch al wel donker. Wij de droge bush in om Koala's te spotten, was toch best wel een spannend avontuur. Vooral als je op een bord leest dat je op deze route slangen tegen kan komen, dan moet je deze rustig benaderen en er omheen lopen......jaja er rustig omheen lopen, ik denk dat ik het spontaan in mijn .... doe! Eenmaal in het park hoor ik ineens een gebrom...slik...we staan meteen stil en kijken goed om ons heen....hard gebrom, zo er is iemand heel boos! Toch voorzichtig verder gelopen en tot onze vreugde spotten we onze eerste koala. Eenmaal verder zagen we ook een moeder met haar jonkie. Onze dag was weer compleet en konden terug voor onze avondmaal en om 21:30 vielen onze ogen alweer in slaapstand.

Zaterdag 25 oktober 2015
Vandaag een tour over het eiland in de planning, al kwamen we niet verder dan de stop op de eerste baai. Gezellige baai met terrasjes en een adembenemend mooi strand, kleine markt en live muziek. Hier hebben we een aantal uurtjes doorgebracht en eind van de middag heerlijk op onze veranda, met uitzicht op het strand, heerlijk zitten te genieten.
Vanochtend hadden we op de veranda ons ontbijt met vele gekleurde parrots, ze aten uit mijn hand en kwamen zelfs bij ons op tafel zitten, wat een gekwetter en een gezelligheid.

Bij jullie is de wintertijd weer ingegaan, hebben nu een tijdsverschil van 9uur.
Morgen verlaten we Magnetic Island en gaan we naar Airlie Beach.

Fijn weekend allemaal en een dikke knuffel van ons xxx