Solway Lass - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Solway Lass - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Solway Lass

Blijf op de hoogte en volg Sandra

30 Oktober 2015 | Australië, Airlie Beach

Woensdag 28 oktober 2015
Gisteravond aan boord gegaan van de Solway Lass.
We werden vriendelijk door de crew ontvangen en er werd van alles uitgelegd.
De pilletjes werkten goed dus voor het slapen gaan nog een lekker wit wijntje gedronken. We vaarden deze avond al uit en gingen pas om 23uur voor anker. Mijn ogen vielen om 21uur echt dicht en heb van dit alles niets meegekregen. Het valt ons op dat de Australiërs vroeg naar bed gaan en heel vroeg opstaan. Wij zijn dus ook echt al om 6uur wakker!
Vanochtend allemaal vroeg op, want het ontbijt staat om 7uur klaar. Uit bed en meteen aankleden, want douchten mag alleen 's avonds en ieder maar 2 minuten. Gelukkig hebben we een hut met een eigen douche en toilet.........de toilet staat in de douche hahaha wat een belevenis. Jaja de luxe is even voorbij en het is kamperen op de boot...toch heeft dit ook wel wat. Gezellig mat z'n allen op schoolreisje.
Vanochtend van de boot af en naar het eerste onbewoonde eiland gegaan. WAUW wat is het daar adembenemend mooi, ik heb nog nooit zo fijn en wit zand gezien en dan de kleuren van het water, super gaaf.
Om 12 uur weer terug aan boord en de lunch stond klaar. Daarna kregen we een stinger suits uitgedeeld, pakken die je beschermen tegen de zon, maar vooral tegen de levensgevaarlijke kwallen. Heerlijk gesnorkeld en tussen vele mooie vissen gezwommen. We hebben ook nog schildpadden vanuit de boot gespot, helaas niet tijdens het snorkelen. 's avonds diner en om 21uur gingen we toch echt weer slapen.......vermoeiend hoor niets doen!

Donderdag 29 oktober.
De wekker ging alweer om 6:45 en stipt om 7uur stonden we boven voor het ontbijt, tot onze verbazing waren we te laat! Uitgerekend op de dag dat we gaan duiken is er scrabbeld eggs met spek etc, helaas pindakaas is een zwaar ontbijt niet slim als je gaat duiken.
Na het ontbijt was ik toch nog ff stiekem mijn bedje terug ingekropen, het duiken was toch pas om 11uur zzzzzzzzzzzzzzz
Helaas viel het duiken een beetje tegen, het zicht was deze ochtend erg slecht en kregen we niet te zien waar we op hoopten en waar zo over gesproken wordt. Helaas hadden de snorkelaars onder ons dezelfde ervaring. Na onze teleurstelling gingen we 's middags naar een andere plek om te snorkelen. Het zicht was gelukkig beter en hebben weer kunnen genieten van al het moois onder water, maar de beste plek was toch echt een week eerder met de Big Mama Sailing.
We hebben op de zeiltrip erg leuke mensen ontmoet (duitsers, franse,Britten, Australiër) en een hoop gezelligheid gehad en veel gelachen.......wat een droge humor bij elkaar. En de honeymooners werden met de drankjes heerlijk in de watten gelegd, gelukkig hielpen de pilletjes goed!!
De jongeren (backpackers) gingen na het eten al meteen naar bed en de "oudjes" bleven nog gezellig door tetteren......gaat ineens het licht om 21uur uit!! Als een stel pubers naar bed en stonden de andere ochtend wel weer als eerste bij het ontbijt ;-))

Vrijdag 30 oktober 2015
Vandaag de laatste dag op de boot en er was in de ochtend nog tijd om voor te laatste keer te gaan snorkelen, hier hadden we niet zoveel zin meer in en bleven lekker chillen op de boot. Heerlijk in het zonnetje (factor 50 en na 5 min weer in de schaduw) met een mok thee mijn boek uitgelezen, het is tenslotte ook vakantie ;-))
Er was eindelijk een beetje wind en de zeilen werden gehesen en gingen we fladderend over het water terug naar Airlie Beach.......na een half uur waren we vlgs mijn gevoel nog steeds op hetzelfde punt!
Maar het was een leuk spektakel en ook een gevaarlijk spektakel om de crew in de masten te zien klimmen en de zeilen te zien hijsen, Robbert heeft ook meegeholpen.
Het zeilen gaf een heerlijke stilte op het water. Turend naar de zee riepen Colyn en ik tegelijk "dolphins". Niemand geloofde ons, ze dachten dat we ze voor de gek hielden! De crew kwam mee kijken en gelukkig doken ze weer even boven water. De crew had ze ook hier nog nooit gespot, waren zeker verdwaald, maar wel een mooi zicht om mee te mogen maken.
Om 16uur afscheid genomen van de gezellige club mensen waar we de afgelopen dagen mee op hebben getrokken en weer op weg naar onze B&B voor de komende nacht. Morgen moeten we i.v.m. een boekingsfout weer verkassen naar de B&B waar we de eerste nacht op Airlie Beach verbleven. Gelukkig hoeven we niet zelf onze bagage berg op en berg af te sjouwen.
Vanavond weer heerlijk op een terrasje gegeten en kwamen we pardoes het stel uit Tilburg weer tegen. Vanavond toch echt afscheid van elkaar genomen, want nu gaat ieder z'n eigen weg en komen we elkaar tijdens het reizen niet meer tegen....tot in Tilbostad!!
Zometeen weer lekker slapen, jaja dit keer houden we het lang vol, het is al 23:30 en morgen hopelijk toch later wakker dan 6uur.
Voor morgen hebben we een relax dag in de planning....als je geen auto hebt kom je ook niet ver hé hahaha je moet wat.
Welterusten allemaal, dikke knuffel en tot snel weer xxx

Helaas lukt het niet om foto's toe te voegen.