Tropische buien naar Hollands weer!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Tropische buien naar Hollands weer!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Tropische buien naar Hollands weer!!

Blijf op de hoogte en volg Sandra

04 November 2015 | Australië, Sydney

Dinsdag 3 & woensdag 4 november 2015
Wat hebben we maandag tijdens de bike tour een mazzel met het weer gehad. Deze 2 dagen is het 10 graden kouder, bewolkt en het miezert de gehele dag. Als de gordijnen 's ochtends open gaan denk ik dat ik weer thuis ben! Dinsdag zijn we heerlijk langer in bed gebleven en heerlijk uitgeslapen. Om 10 uur stonden we eens een keer op en ging ik eens in mijn wandelende garderobe kijken of we iets bij ons hadden voor deze weersomstandigheden…nope…dat wordt dus creatief zijn met onze kleding. Voor de badkamer kwam ik weer een dood beest tegen, nee toch niet weer een kakkerlak. De dag begint al goed, maar we blijven positief, het gif heeft zijn werking gedaan.
Vandaag 3 november is het de Melbourne Cup paardenraces. Schijnbaar een groot evenement voor de rich en famous people. We kijken onze ogen uit. De mannen netjes in pak en de dames zijn maar schaars gekleed, de een nog meer opgedoft dan de ander. Ze hebben allemaal een hoedje op, het lijkt wel prinsjes dag! Als ik bij de Ferry de toilet uit loop loop ik in een mist van alle make-up poeders, parfum en haarlak naar de uitgang.
Het is echt een happening en er wordt ook flink gegokt.
Vandaag zijn we met de Ferry naar Manly Beach gegaan. Als de zon schijnt is het vast prachtig, maar met de regen ziet er alles somber uit. We hadden weer veel gewandeld en gezien. 's Avonds weer heerlijk Aziatisch gegeten, 11 kleine gerechtjes in een heel leuk klein tentje. Het was verrukkelijk en gingen rollend naar buiten.
Vandaag 4 november een beetje door de stad aan het slenteren en veel cappuccino's drinken. Het is weer miezerig weer en het nodigt niet uit om iets actiefs te gaan doen. Voor de Blue Mountains is het te slecht en totaal 4 uur reizen en we gaan in onze laatste week nog enkele dagen naar een National Park wat wrs nog indrukwekkender is. De Harbour Bridge gaan we ook niet beklimmen, heel veel geld lichter en door het slechte weer zie je niet zo heel veel.
Het is zo jammer dat het weer deze 2 dagen tegen zit, want Sydney is echt een geweldige stad met heel veel buiten activiteiten. Maar dat laat ons de pret niet verpesten. We hebben weer veel meegemaakt, gezien en heel veel lol. Soms even een geluks traan en besef ik wat voor een geweldige honeymoon we aan het maken zijn. Vorige week zaten we nog op een zeilcruise, nu in Sydney en morgen vliegen we weer naar Melbourne!!!!
Dikke knuffel

• 04 November 2015 - 10:53

Louise:

Die traan kan ik me goed voorstellen. Laat ze rijkelijk vloeien. Nog veel plezier samen. Gr. Louise