Mareeba - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Mareeba - Reisverslag uit Daintree, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Mareeba

Blijf op de hoogte en volg Sandra

22 Oktober 2015 | Australië, Daintree

Maandag 19 oktober 2015
Het werd een vroegertje vandaag. Om 5:30 uur ging de wekker want we werden om 6 uur verwacht op de kade voor het bootje die ons over de Daintree river de mooiste vogels van Australië zou showen.
Wat een fantastisch plaatjes zagen we, de zonsopkomst, de dauw over de rivier, een super regenwoud en tropische vogels met kleuren die we in de Nederlandse volières niet eens gezien hebben. En als kers op de taart twee krokodillen (zout water, dus die agressieve) die in de rivier aan het chillen waren.
Na de twee uur durende tocht, beetje stijve nek van het turen naar de boomtoppen, een aangenaam ontbijt en op weg naar de volgende bestemming, Mareeba. Wat een contrast. Van het regenwoud naar de droge warme savanne. Hier begint de outback van Australië. Alsof je een ander decor van een toneelstuk in gaat. We hadden een overnachting in een tent, een luxe volgens de info. Een tent kan nooit echt luxe zijn, maar oké er stond een bed, eigen (open) douche en toilet en niet onbelangrijk een mogelijkheid om de tent goed af te sluiten voor al het rondlopend gespuis daar in de nacht.
De avondsafari over water en land leverde wederom schitterende plaatjes op van Kangaroos, vele vogels bij een ondergaande zon.
Vervolgens met de medebezoekers, allemaal Nederlanders, gezellig 's avonds gedineerd. Het personeel deed om 21 uur het licht uit dus lekker vroeg naar bed. Niet heel verkeerd omdat we de volgende dag een iets langere route op het programma hebben staan.

• 22 Oktober 2015 - 10:21

Ada:

Wat een belevenissen doen jullie op en dat wij daar deel van mogen maken.Ik geniet met volle teugen.xx

• 22 Oktober 2015 - 12:24

Ad En Netty:

Lieve 2 we hebben jullie verslagen weer met plezier gelezen. Mooe verhalen weer. Zo zijn wij er toch een beetje bij en kunnen de sfeer proeven. Geniet er verder van. Tot later weer. Liefs van ons Netty