Van de tropen naar The Big City - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Van de tropen naar The Big City - Reisverslag uit Sydney, Australië van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Van de tropen naar The Big City

Blijf op de hoogte en volg Sandra

02 November 2015 | Australië, Sydney

Zondag 1 november 2015
Vandaag ging de wekker alweer om 7 uur af en om 8 uur was het uitgebreide en lekkere ontbijt alweer op ons terrasje gedekt. Het zonnetje schijnt, de parrots kwetteren je goedemorgen en het uitzicht geweldig, wat wilt een mens nog meer.....
Gisteren stonden we op met kletterende regen en was het de verdere dag veel te warm om iets te ondernemen, we hadden ook een dip-dagje en waren vermoeid van alle indrukken die we al hebben mogen beleven dus 's middags lekker siësta gehouden en 's avonds bij een goede Italiaan ons afscheidsdinertje op Airlie Beach.
Terug naar 1 november, de dag dat we 3 weken tropen achter ons gaan laten en vanuit Hamilton Island naar Sydney vliegen. Bij elkaar toch weer een lange reis dag. Om 9 uur werden we met de taxi opgehaald om een uur later op de Ferry naar Hamilton Island te zitten. Wat een belevenis om met de Ferry aan te komen op dit prachtige eiland. Je parkeert je boot voor de Airport en tegelijkertijd landt het vliegtuig (1 landings/vertrekbaan) voor je neus en een uurtje later zit je in het vliegtuig naar Sydney!!
De weersvoorspellingen voor Sydney waren zeer slecht :-(( regen,regen,regen,regen en nog eens regen. Toen we aankwamen scheen de zon en was het prachtig weer. Toen we heerlijk opgefrist waren en opgetut om de stad te gaan verkennen kwam het met bakken uit de hemel en begon het flink te donderen en te bliksemen. We laten ons niet kennen, kopen een paraplu en lopen 20 min met kletterende regen natuurlijk naar het Opera House, we smelten toch zeker niet......nee maar mijn (stoffen!) schoenen zijn drijf nat, ik sopte in mijn zomerse schoentjes, ze zijn gekrompen en rijp voor de prullenbak en ik heb blaren op mijn lieflijke voetjes! Maar we hebben een heerlijke avond gehad. Gezellig gegeten in een knus restaurantje met een 5-gangen diner met wijnarrangement en ik kan je vertellen dat we na 1,5uur weer buiten stonden!! Het eten incl alle wijn ging er in een treinvaart in......we kwamen dan ook in een vrolijke stemming terug bij het hotel aan totdat we in onze badkamer een kakkerlak ontdekten!!!!!!! Voor manlief werd het een nacht met weinig slaap en bij mij werkte de wijn perfect. Totdat ik 's ochtends naar de toilet ging en meneer kakkerlak me goedemorgen wenste......meneer kakkerlak is nu dood!
Wordt vervolgd......tot straks xxx

• 02 November 2015 - 14:22

Angelique Sjors:

Hallo Robert Sandra leuk om jullie reisverslag te lezen kijk er elke dag even na .leuk Sandra hoe je schrijft wens jullie nog een hele fijne vakantie,xxx Angelique Sjors.

• 02 November 2015 - 16:05

Ad En Netty:

Gaan jullie de brug nog beklimmen? Zo te horen gaat alles nog steeds prima met jullie. Fijn om zoveel mooie momenten met jullie te delen. Geniet maar weer. Lieve groetjes Netty