Hannah lodge to Kruger Park - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Hannah lodge to Kruger Park - Reisverslag uit Ohrigstad, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Hannah lodge to Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Sandra

24 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Ohrigstad

Dinsdag 24 oktober

We zijn een paar dagen onbereikbaar geweest, maar we zijn weer online! Dus weer tijd om op de zeer vroege morgen jullie weer even gezellig bij te kletsen.

Dinsdagochtend ging al vroeg de wekker om om 6 uur onze eerste Game Drive te gaan maken. We hadden geluk, want op deze vroege morgen waren we met z’n tweetjes. We kwamen een hele kudde buffels tegen wat erg indrukwekkend was. Ze liepen naast onze jeep en op dat moment werd ons verteld dat het de gevaarlijkste dieren zijn. We voelden ons niet bedreigd en gingen rustig door met het observeren van deze beesten en vooral foto’s maken. Af en toe werd je door een buffel aangekeken, maar we lachtten vriendelijk terug en ze gingen rustig verder met grazen en hun route.

Af en toe stak er een baviaan over en reden wij verder door het park om de giraffe te mogen bewonderen. Familie giraffe stond langs de kant van het pad en moeder giraffe paradeerde nog even voor onze jeep. We zagen ook veel impala’s, waterbok en mooie vogels.

Na een goed ontbijt met uitzicht over de savanne zijn we om 9 uur vertrokken naar het Kruger Park. Tijdens de 4 uur durende tocht reden we langs de Blyde river Canyon, prachtig uitzicht.
Bij aankomst in het Kruger Park reden we door een officiële poort het park in. In het park mag je niet harder dan 50km/uur op de verharde wegen en 40km/uur op de gravel wegen. Op weg naar Hamilton Lodge kwamen we een hele familie olifanten tegen die achter onze auto overstaken om naar het meer te gaan om af te koelen.

Aangekomen bij Hamilton Lodge werden we vriendelijk ontvangen en het voelde als een warm bad! We konden meteen aanschuiven voor de lunch en voordat we op safari gingen hebben we eerst een half uurtje onze ogen dicht gedaan.
Om 15:30 werden we ontvangen voor een korte High Tea en om 16:00 uur stapten we in de jeep voor een 3 uur durende safari.

Wat een geweldige dag.....op 1 dag zien we 4 dieren van de big 5.(neushoorn, olifanten, buffels, leeuwen, luipaard)
De olifanten zagen we weer voorbij lopen en het hoogtepunt van deze dag waren de leeuwen die langs de kant van de weg lagen te relaxen. Terug naar de lodge zagen we nog een zwarte neushoorn op het pad staan.
Voordat we terug naar onze lodge gingen deden we in de bush nog een drankje en een klein hapje. Wat een verwennerij.

‘s Avonds genoten van een heerlijk diner en daarna vroeg ons mandje in, want morgen worden we weer om 5 uur gewekt.