Hamilton Lodge, Kruger Park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Hamilton Lodge, Kruger Park - Reisverslag uit Krugersdorp, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Hamilton Lodge, Kruger Park

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Krugersdorp

Dinsdag 25 oktober

Hamilton Lodge, wat een geweldige ervaring om mee te mogen maken. Het is niet groot, maar zo mooi en comfortabel opgezet. In de bush en aan een rivier waar de dieren rondlopen is Hamilton Lodge gebouwd. Een op palen gebouwde accommodatie, waaronder 1 grote hoofd tent en daaromheen 6 lodges. Helemaal terug in de Engelse tijd, we bevinden zich in Out of Afrika. We zullen onszelf even aan jullie voorstellen: Robbert Redford en Sandra Streep!!! Alles is in de Engelse stijl en het toppunt van de lodge is de douche....deze bevindt zich buiten in de natuur. Eigenlijk is alles hier geweldig en super goed verzorgd.

Om 5 uur worden we door de bavianen gewekt en worden we eerst ontvangen met een kopje thee, waarna we 5:30 in de jeep stappen om op safari te gaan. We gingen dit keer kris/kras door de bush om de dieren te spotten. We vonden een verse poot afdruk van een luipaard, maar helaas was deze ons te slim af. Deze safari hadden we qua dieren spotten minder geluk.

Om 8:30 kwamen we weer terug en werden we ontvangen met een heerlijk ontbijt.
We hadden daarna tot 13:00 uur de tijd voor onszelf.....slapen, douchen en relaxen.
Om 13:00uur werd er een lekkere lunch geserveerd en daarna weer rustig aan gedaan om vervolgens ons om 15:30 weer te melden voor de High Tea en daarna gingen we weer op safari.

Deze safari hadden we weer een topper. We zagen de wilde honden en net voordat het donker werd een zwangere Cheeta. De wilde honden en de Cheeta horen in het Kruger Park ook bij de groep big 5 dus wordt het daar ook wel de big 7 genoemd......nu nog het luipaard spotten.
De Cheeta liep door het hoge gras en wij gingen met de jeep er weer kris/kras doorheen. Wat een geweldige ervaring en wat een mooi beest.
Daarna door het donker met hoge snelheid en een verstraler terug naar Hamilton Lodge. Daar werden we weer door het personeel vriendelijk ontvangen en konden we aanschuiven voor ons diner.

Na het diner gingen weer naar onze lodge voor een goede nachtrust en weer te genieten van alle nachtelijke geluiden.
Op het moment dat we naar onze lodge werden gebracht schoot er een hyena weg. Geweldig, gelukkig zijn er vanuit de hoofdlodge naar de 6 lodges verbindings bruggen op palen gebouwd.

Morgen gaan we Hamilton helaas weer verlaten.

• 27 Oktober 2017 - 19:09

Renee:

Lieverds een lijkt wel een droom die jullie daar beleven. Wat een prachtige ervaringen!!!