St.Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu St.Lucia - Reisverslag uit Mtubatuba, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

St.Lucia

Blijf op de hoogte en volg Sandra

27 Oktober 2017 | Zuid-Afrika, Mtubatuba

Vrijdag 27 oktober

Vandaag een lange rit door Swaziland voor de boeg en terug naar Zuid-Afrika.

Helaas vandaag ook geen uitzicht over de prachtige vallei. Er hangt over de mooie vallei een dikke mist en het regende. Voor het eerst een lange broek en een trui aan. De koele airco in de auto werd vervangen voor de kachel die op volle toeren draaide.

Onderweg werd ons 1 lunch stop geadviseerd en de verdere rit moesten we veilig in onze auto blijven zitten. Dat hebben we dus maar netjes gedaan ;-))
Toen we bij de lunch stop aankwamen stonden er al een aantal touringcars en het zat bomvol met toeristen. Er omheen was het heel toeristisch aangekleed met een nagemaakt Zulu dorp en hing ik met mijn camera om mijn nek een echte toerist uit! We gingen netjes in de rij, bij de andere toeristen, voor het buffet staan en hadden een goede maaltijd genuttigd voor zeer weinig geld.

Terug in de auto volgde al snel de grens met Zuid-Afrika en dit keer was het allemaal zo gepiept, we waren inmiddels ervaren en nadat de bonnetjes waren ingeleverd reden we weer snel Zuid-Afrika binnen.

Om 16:00 uur waren we in St.Lucia.
Bij het hotel aangekomen bleek er geen kamer voor ons te zijn. Er was deze dag een grote groep aangekomen en ze hadden ons in het tegenover liggende hotel gepland. Voordat we het wisten stonden we met een lulverhaal in het andere hotel. Toen we hadden uitgezocht dat dit het standaard hotel was en we een speciale upgrade hadden geboekt gingen we op hoge poten terug naar het andere hotel. Even later zaten we in onze geüpgraded kamer ;-)

Er werd ons verteld dat we ‘s avonds beter met de auto naar de hoofdstraat konden gaan (5min lopen!) want de kans was groot dat we nijlpaarden tegen konden komen!!!!!

Zaterdag 28 oktober

Vandaag staat er om 8:30 een boottocht over de rivier gepland.
Nijlpaarden en krokodillen spotten. Het weer zit weer niet mee en het is behoorlijk koud op de boot. Maar we worden beloond met vele families nijlpaarden in het water.

Vandaag nog een dagje St.Lucia, we hebben het gehuchtje met de auto en te voet verkend. We hebben rustig aangedaan en vanaf morgen wordt het weer gelukkig zonniger.....joehoe de korte broek kan weer uit de tas!

Nu lekker slapen en morgen weer vroeg op.

We hebben overigens ‘s avonds geen nijlpaarden over straat zien lopen.