Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Sandra

08 November 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Joehoe de zon schijnt weer en we kijken naar een strakke blauwe lucht en een lachende zon die ons huidje lekker verwarmt.
Vandaag hoeven we maar 2 uurtjes te rijden en maken dan ook zeker gebruik om vele stops te kunnen maken. In deze provincie kan het(eindelijk!).

We hebben gisteren voor het eerst hier oesters gegeten, super lekker en het kost hier geen drol! De komende dagen gaan we die zeker vaker eten. Het eten is hier in Zuid-Afrika super lekker en de wijnen zijn helemaal geweldig. Alles is hier veeeeel goedkoper dan in Nederland en dan toch nog niets gekocht hebben haha.

We naderen al snel het Wilderness National Park en maken hier een stop om een wandeling naar de waterval te maken.
De wandeling was ruim 5 kwartier heen en een uur terug. Het was een mooie en heerlijke wandeling. We liepen over houten vlonders, leistenen paden, trappen en zandpaden. Vrij in het begin moesten we het water oversteken dmv een vlonder waarbij we zelf aan het touw moesten trekken om aan de overkant te komen, Tarzan & Jane werkten daarbij goed samen. Bij de waterval aangekomen werden we verrast met mooie natuur, mooi uitzicht en een heerlijke rust. Er zijn ook vele vogeltjes in het park, we hoorden ze wel, maar zagen er geen één. Ook niet met een verrekijker!!!!!
Nadat we daar heerlijk hadden gezeten zijn we weer terug gewandeld en het park uitgereden. Het was nog vroeg in de middag en Tarzan & Jane hadden wel een lekkere lunch verdiend.
Mooie locatie met uitzicht over de Beach en de tuinroute.

Het werd weer tijd om verder te gaan en al snel reden we de tuinroute uit en gingen we over de Outeniqua Pass. Slingerend door de bergen met prachtig uitzicht over de kust en grillige rotsen. Daarna kwamen we weer in de droge omgeving waar we door vele struisvogels werden ontvangen. In Nederland zie je heel veel koeien in de wei en in deze streek de struisvogels! Toch wel een aparte gewaarwording en we eten vanavond vast struisvogelbiefstuk hmmmmmm.
Onze B&B is in het boerenlandschap op een struisvogel farm en we genieten op het terras onder het genot van een drankje van de zonsondergang.