Knysna - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Knysna

Blijf op de hoogte en volg Sandra

07 November 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Maandag 6 november

Vandaag vanuit Zuurberg Mountain Village op weg naar Knysna, een rit van weer 4,5 uur.
We verlaten vandaag ook de West Kaap en we beginnen aan de Garden Route.
De route door Zuid-Afrika wordt steeds mooier, groener, minder armoede en we voelen ons vooral veiliger. De dorpjes waar we nu doorheen rijden zijn beter ontwikkeld moderner, de mensen lopen hier niet chaotisch door elkaar en het ziet er ook verzorgder uit.

We hadden de tip gekregen om de snelweg te vermijden en de R102 te nemen. Dan rijd je inderdaad door het mooie groen van de Garden Route. Slinger weggetjes tussen de bergen en de wildernis. We hebben een leuke stop gemaakt bij Tsitsikamma National Park. Een leuke wandeling langs de kust, tropisch bos en gebungeld op een hangbrug. Gelukkig waren we op tijd, want toen we dezelfde trip weer terug klauterden hadden ze een bus met Nederlanders, een bus Duitsers en ook nog een bus met Aziaten losgelaten! Dan merk je dat je langzaam naar het zuiden afgereisd bent en dus steeds meer toeringcars tegen komt.

Ons hotel Rexford Manor is een beauty, gerund door twee homo’s. Geweldig mooi in Victoriaanse stijl ingericht en alles is tot in de puntjes op elkaar afgestemd. We kregen de Honeymoonsuite en het was inderdaad een plaatje, we mogen hier 2 nachten van genieten.

Dinsdag 7 november

Vandaag is het helaas slecht weer en hebben we geen zin om er echt op uit te gaan. Daar balen we erg van, want er is in Knysna van alles te ondernemen. Beide zijn we het erover eens om, met een blaasontsteking, niet in de stromende regen te gaan lopen. We maken er maar een rust dag van en hopen dat het morgen weer droog en mooi weer is.