Mpongo Game Reserve - Reisverslag uit Macleantown, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Mpongo Game Reserve - Reisverslag uit Macleantown, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Mpongo Game Reserve

Blijf op de hoogte en volg Sandra

03 November 2017 | Zuid-Afrika, Macleantown

Vrijdag 3 november

Vanochtend stonden we te popelen om van het Kob Inn Resort weg te gaan. Om half 9 zaten we in de auto om over de verlaten en hobbelende weg terug te gaan naar de bewoonde wereld. The Wild Coast vonden we niet zo heel mooi, maar dat komt ook door het plekje waar we zaten.

Begin van de middag arriveerden we bij onze volgende lodge in het Mpongo Game Reserve. Nadat we ingecheckt waren werden we door een persoonlijke ranger naar onze Lodge gebracht. We reden met onze auto achter hem aan en dachten dat het om de hoek was, maar we reden over het wildrooster zo het reservaat in. We keken elkaar verbaasd aan en waren toch wel nieuwsgierig waar we naar toegebracht zouden worden. We stopten bij een mooie, in Afrikaanse sferen, lodge. Het was een mooi paradijsje midden in de natuur en wat een heerlijke rust. We zaten even op ons terrasje bij te komen van de rit ernaar toe en te genieten van onze lodge en de omgeving, totdat we verwelkomd werden door de dieren die door de tuin liepen.

Om 16:00 werden we opgehaald voor een game-drive door het reservaat. De dieren in dit reservaat zien minder toeristen dan in het Kruger Park en kunnen dus veel agressiever reageren. In het Kruger Park lopen de olifanten zonder problemen langs je auto, maar hier hadden we te maken met een wat opgefokte mannetjes olifant. Waardoor het toch wel spannend was en onze Ranger omdraaide en voor de veilige weg koos. Tijdens deze Game-Driver hebben we weer veel informatie over de dieren opgedaan en de dag afgesloten met een heerlijk diner. Helaas moeten we dit paradijsje morgen weer verlaten.