Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Addo Elephant National Park - Reisverslag uit Addo, Zuid-Afrika van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Addo Elephant National Park

Blijf op de hoogte en volg Sandra

05 November 2017 | Zuid-Afrika, Addo

Zaterdag 4 en zondag 5 november

Zaterdagochtend rustig aan gedaan en nog van de mooie omgeving van Mpongo Game Reserve genoten.
We werden nog getrakteerd op een vrouwtjes leeuw die met haar welp in haar bek een rustig plekje zocht. Helaas niet in het wild, maar bij het reservaat is een grote omheining waar een leeuwen familie woont.

Na een rit van 4uur kwamen we aan bij onze volgende bestemming “Zuurberg Mountain Village”. Volgens Fox was het een 5 uur durende rit, maar dankzij onze TomTom was de rit een uur korter. We gingen van de verharde wegen af en scheurden over de gravelwegen met potholes door het landschap, waardoor je dan toch weer andere dingen ziet dan over de snelweg.

Boven in de bergen was het kouder dan we de afgelopen dagen gewend waren en de openhaard liet ons een heerlijk en warm vuurtje zien. Morgen schijnt de zon weer, dan gaan we op excursie naar het Addo Elephant National Park en braaien (BBQ) in de natuur.

Helaas ging onze verzorgde excursie niet door(blaasonsteking) en hadden wij een onverwachte excursie naar een plaatselijke Hospital. Weer een hele ervaring rijker en nadat we hadden gekregen waarvoor we kwamen stonden we gelukkig weer na een half uurtje buiten.

Vanuit de Hospital zelf naar het Addo Elephant National Park gereden en met eigen auto door het park gereden. Het was inderdaad weer super weer en kwamen er al snel achter dat we door zelf door het park te rijden een hoop geld bespaard hadden. Het park is anders dan het Kruger Park. In het Kruger Park rijd je in een Jeep en met een Ranger door de bush en in het Addo is het een klein beetje te vergelijken met de Beekse Bergen. Het is wel een heel mooi National Park en genoten van familie Olifant die heerlijk aan het badderen was.

Morgen op weg naar Knysna

• 07 November 2017 - 11:58

Renee:

Ohhh lieverds een blaasontsteking.... dat kan je wel missen op vakantie. Balen zeg. Veel beterschap!