Hawaii, van Kauai naar Maui - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Hawaii, van Kauai naar Maui - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Hawaii, van Kauai naar Maui

Door: Bakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Lahaina

Daar zijn we weer....... bekomen van de stuiter-de-stuit val (stuitje/rug alles oké) en mijn gladde gympen de afgelopen 3 dagen ingeruild voor slippers. Mijn hakken zijn van al die leuke reacties afgebroken, tja ik ging er ook zo van naast lopen dat gewicht houden ze natuurlijk niet!

Dinsdag 22 oktober waren we zo ontzettend moe van de wandeling de dag ervoor dat we heerlijk een dagje zwembad hebben gedaan en allebei zo rood als een kreeft zijn geworden....jaja zelfs ik. Gelukkig was dat maar voor 1 dag en zijn we nu lekker bruin. Door al de ophef over zwarte Piet over de social media weet ik niet of ik volgende week Nederland nog binnen kom!

Woensdag 23 oktober, vandaag staat het vertrek naar ons laatste eiland op Hawaii op de planning. De wekker gaat om 6:00uur en om half 7 zitten we aan het ontbijt. Normaliter zijn ze altijd erg snel, maar volgens mij vonden ze het ook erg vroeg en hadden ze lang tijd nodig om op gang te komen. Maar als Robbert eenmaal zijn brede glimlach en witte prodent tanden laat zien komt alles weer goed. We hadden dan ook alles ruim op tijd kunnen regelen en zaten op de airport van Kauai ruim voor vertrek aan een overheerlijke large Starbucks Coffee. De vlucht naar Maui duurde dit maal wel geteld 45 minuten en voor we het wisten zaten we weer heerlijk in onze luxe en nieuwe cabrio op weg naar het volgende resort.

WAUW wat een fantastisch en mooi resort, we kijken onze ogen uit en blijven vandaag genieten van al het luxe en moois om ons heen.
Terwijl we van het enorme zwembad en watervallen aan het genieten zijn wordt er een man niet lekker. We vertrouwen het niet helemaal en gaan toch maar even poolshoogte nemen. Na Robbert's goede daad en een beetje hulp van zuster Sannie wordt de man met de ambulance meegenomen naar het ziekenhuis. Helaas hebben we nog niets over de toestand van de man gehoord. Het is hier erg warm, weinig schaduw en dan kunnen een paar cocktails en daarbij geen water en eten toch anders vallen dan gehoopt!

's Avonds mijn mooiste en netste jurk uit de tas gevist en me opgetut voor een sjiek avondje. Echt goed gegeten bij één van de restaurants van het resort, de wijn en bubbels smaakten ook goed. De bediening was erg vriendelijk en we kregen alle tijd om van alles rustig te kunnen genieten. Voor Amerikaanse begrippen te langzaam.....oeps ze hadden een foutje gemaakt......ze waren ons vergeten en daarom duurde het zolang haha kregen we een gratis dessert.

Donderdag 24 oktober beginnen we met een heerlijk en uitgebreid ontbijt op de kamer. We laten ons vandaag verwennen met roomservice en op het terrasje wordt de tafel romantisch voor ons gedekt. Wat het toch allemaal niet te weeg brengt als je bij het inchecken zegt dat het je honeymoon is haha een leugentje om best wil mag dan best wel.
Na gezellig face time te hebben gedaan met de lieve dametjes Fleur & Roos kan onze dag goed beginnen. We gaan een kleine toer maken met de auto en tijdens de rit valt ons op dat alle 3 de eilanden van Hawaii erg verschillend van elkaar zijn. Vandaag reden we op een stukje waarvan we dachten dat de boeren de grond wel erg grof omgeploegd hadden, jeetje wat een zware arbeid. Maar de stukken omgeploegde aarde werden steeds groter......Nadat ik toch eens goed mijn kijkers had open gesperd kwam ik tot de ontdekking dat het geen aarde was maar lava stenen. Joh in Nederland koop je ze bij Intratuin om ze als sier in je tuin te leggen en hier is er volop van te krijgen! Heel bizar om op een weg te rijden met aan elke kant enorme hoeveelheden lava stenen. Maui bestaat uit twee vulkanen die door een landlengte met elkaar verbonden zijn.

Na het uitje van vandaag nog even een verkoelde duik in het zwembad genomen en gekeken naar de zonsondergang.
Vanavond gaan we vroeg slapen, want morgen willen we om 6:30uur opstaan en om 8:00uur vertrekken naar de Hana route die bekend staat om zijn mooie uitzichten en watervallen.