The road to Hana - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu The road to Hana - Reisverslag uit Lahaina, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

The road to Hana

Door: Bakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

25 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Lahaina

Ooooooh we lopen achter met de verslagen.

Vrijdag 25 oktober, vandaag staan we vroeg op om van de noord kant van het eiland helemaal naar de zuid kant van het eiland de toeren. Helemaal niet vervelend, het zonnetje schijnt op ons bolletje.

De noord kant van het eiland, waar ook het resort is, is heel erg dor en droog. Eigenlijk helemaal niet mooi, maar hoe zuidelijker we rijden hoe mooier het wordt.

Onze eerste stop is bij het wereldberoemde surf strand van Maui. Er is ook een dorpje. Als je er doorheen rijdt is het net of de tijd heeft stilgestaan en we ons in de jaren 50 bevinden. Behalve de prijzen.....die zijn gewoon meegegaan met de tijd. Duh het is géén 1950 meer!!!
Er liggen veel surfers met hun plank in het water te wachten op de ultieme golf. Super bijzonder en gaaf om die te aanschouwen.

Dan zijn we eindelijk op de road to Hana aangekomen. Slingerend slangerend langs de kustlijn omhoog door de jungle richting Hana. Mooi en ook gevaarlijk om te rijden. Terwijl ik relaxed van het zonnetje en de omgeving geniet is mijn chauffeur heel geconcentreerd aan het rijden om ons veilig door de bergen te begeleiden, vooral zonder wagen ziek te worden. Complimenten voor mijn Robbert ;-)

Tijdens de rit zijn er ook momenten dat we kunnen stoppen. Want achter de verborgen bamboe's liggen mooie watervallen waar je kan zwemmen. We zijn bij één waterval gestopt en heerlijk gezwommen in het koude en heldere water.
We zijn niet helemaal tot Hana gereden en halverwege weer omgekeerd om aan de terugweg naar het resort te beginnen.

's Avonds rustig aan gedaan en heerlijk op tijd naar ons bedje.

Zaterdag 26 oktober hebben we een heerlijke rust en relax dag bij het zwembad. Morgen weer een reisdag naar Las Vegas.

Bye Bye Hawaii