Paradijs op aarde - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Paradijs op aarde - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Paradijs op aarde

Door: bakkertje & bremertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

21 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Lihue

Wauw ik weet even niet waar ik moet beginnen, we zijn gisteren werkelijk in een paradijs terecht gekomen. Wat een mooi eiland, men zegt het mooiste eiland van Hawaii.

Zaterdag 19 oktober hadden we onze 1ste binnenlandse vlucht naar ons tweede eiland wat we van Hawaii bezoeken. De vlucht duurde wel geteld 35 minuten en hadden dit keer geen last van een jetlag, we kunnen wel zeggen dat we na een week ons ritme hebben gevonden.
Mooi nu val ik tenminste na een paar slokken wijn of cocktail tenminste niet in slaap, maar kan ik van elke slok genieten. Toch ook gezelliger voor Robbert ;-) die denkt zometeen dat ie met oma op reis is!!!

Terwijl de tassen door de chauffeur van de shuttle bus (rental car) naar buiten werden gedragen ging Robbert onze huurauto ophalen. We hadden een standaard auto gereserveerd, maar het werd een mooie zwarte Ford Mustang cabriolet. Zo blij als twee pubers vertrokken we met de wind in onze haren naar ons resort.

Het drukke Honolulu achter ons gelaten en nu in een oase van groen en rust, heerlijk. En geen Aziaten haha wat heerlijk is dat dan.
Bij het hotel aangekomen hebben we ons meteen in onze badkleding gehesen en zijn we op weg naar het zwembad. Bij de poolbar hebben we heerlijk geluncht en terwijl we in de folders van het eiland neuzen krijgen we de kriebels en worden we hartstikke hyper. We hoefden elkaar maar aan te kijken en wisten allebei wat we wilden. We ruilden onze zwemkleding in voor een korte broek en shirt en sprongen in de cabrio om het eiland te gaan verkennen.

We reden op weg naar een waterval en tijdens de rit kwamen we een bordje tegen van een mooi uitkijk punt. Wij als twee enthousiasten meteen stoppen en genieten van het mooie uitzicht wat ons te wachten zou staan. Eenmaal uitgestapt hadden we zoiets van "is dit alles"? Laten we maar weer snel instappen en de waterval opzoeken.
Terwijl we de parkeerplaats afrijden zie ik ineens een prachtige waterval. Wij als snelle Nederlanders kijken natuurlijk weer niet verder dan onze neus lang is! We hadden dus iets verder naar links moeten lopen haha omgekeerd en alsnog van het prachtige uitzicht genoten.

Zondag 20 oktober een dag die we niet snel zullen vergeten. Vandaag staat een helikopter toer over het eiland gepland. We zijn allebei wat gespannen, ik meer dan Robbert want het is mijn eerste helikopter vlucht en stel dat ik nu ziek word, is het weer wel goed en wordt het alsnog niet afgelast. Onze ogen gingen ' s ochtends open en het weer was prachtig. In de ochtend hebben we wat dorpjes in de omgeving verkent en om 1:45 werden we bij Hawaiin Blue Helikopters verwacht. Na de instructies etc kregen we met zijn 6en een nummer en één voor één konden we instappen. De vlucht ging eindelijk beginnen, wat een geweldige ervaring. Woorden schieten te kort om de beelden te omschrijven wat een schoonheid we hebben gezien, we kwamen op plekken waar je normaal niet kan komen. We hadden dan ook voor een helikopter vlucht gekozen waarbij onze vlucht gefilmd werd. Op de film zijn wij te zien en daarbij hoor je het commentaar van de piloot en ons, natuurlijk bijpassende achtergrond muziek.

Nu buiten op het terras, bij een luxe haardvuur en een cocktail, nagenieten van alle indrukken van vandaag.

Morgen willen we vroeg uit de veren om de Canyon met de auto en wandelend te gaan verkennen.

Aloha Robbert & Sandra

Bedankt voor de reacties op de vorige reisverslagen, het is erg leuk om te lezen dat jullie mee genieten van onze reis.

• 21 Oktober 2013 - 20:17

Janneke G Te V:

Gut, mijn verlanglijstje wordt weer wat langer....

• 21 Oktober 2013 - 20:17

Janneke G Te V:

Gut, mijn verlanglijstje wordt weer wat langer....

• 22 Oktober 2013 - 09:21

Fleur:

Hoe gaaf,vet,cool,prachtig moet dit allemaal voor jullie zijn!
    En dan real live surfdudes Sandra.....hoe fijn is dat! Enjoy!!!!