Honolulu part two - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Honolulu part two - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Honolulu part two

Door: Bakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

20 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Op dit moment zitten we buiten van een zwoele avond te genieten. Inmiddels zijn we aangekomen op onze derde reisbestemming het eiland Kauai.......paradijsje.

Donderdag 17 oktober, van deze mooie dag hebben we een ware rustdag gemaakt. Dagje zon, zee, zwembad en cocktails. Helaas hebben we nog steeds last van het grote tijdsverschil.

Vrijdag 18 oktober, vandaag hebben we een kleinere toer van het eiland gemaakt. Op het kaartje gezien (als jullie het kaartje kunnen zien!) de onderste punt van het eiland. Wat een verschil met het bovenste gedeelte van het eiland. De ene helft is heel groen en het onderste gedeelte is erg droog. De huizen staan op het ene eiland op palen en aan de andere kant van het eiland gewoon net als in Nederland met de voetjes op de grond.
We hebben weer mooie ongerepte stranden gezien en zelfs bij één strand gestopt voor een frisse duik in de golven. Nou dat hebben we geweten, wat een stroming. We liepen rustig en verliefd de zee in en voor we het wisten werden we uit elkaar gerukt en terug op het strand gesmeten!! Haha wat een golven en het zand zat letterlijk overal. Respect voor de surfers, erg gevaarlijk om te doen maar mooi om naar het spektakel te kijken. De golven krullen hier inderdaad om, je zit er in gevangen.

's Avonds voor de laatste keer over de drukke boulevard gelopen en nog steeds niet te weten waar we kijken moeten. Onze conclusie is dat Honolulu/Waikiki Beach leuk is, maar erg toeristisch en druk. Het is te veel van het goede.......
Je merkt hier wel dat dit eiland een duidelijke overgang heeft van Aziē naar Amerika. Er zijn hier erg veel Aziaten en ik ben een paar keer in Azië geweest, maar ik kwam hier op Waikiki Beach toch echt niet de vriendelijkste tegen die ik heb ontmoet.
En de Amerikanen zijn toch ook wel een apart soort, wij Nederlanders zijn te veel met anderen bezig inplaats van met ons zelf!

Vandaag zaterdag 19 oktober hadden we onze vlucht naar Kauai, deze duurde wel 35 minuten. We zijn werkelijk in een paradijs gekomen. Maar daar morgen meer over......

Welterusten en voor jullie een fijne zondag.

• 20 Oktober 2013 - 22:20

AD EN NETTY:

fijn dat jullie nu aangekomen zijn op een waar paradijsje!! Super lijkt ons dat! Ja het grote tijdsverschil hakt er wel in he maar al met al genieten jullie toch met volle teugen. Je moet er wat voor over hebben hoor!!!!! Ha Ha. Tot de volgende keer. XX

• 21 Oktober 2013 - 20:07

Janneke G Te V: