San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu San Francisco - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

San Francisco

Door: Bakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

14 Oktober 2013 | Verenigde Staten, San Francisco

Zaterdag 12 oktober ging om 5 uur in de ochtend de wekker, tijd om op te staan, de trip gaat beginnen.

De reis van 11 uur vliegen verliep vlotjes, behalve de aankomst in San
Francisco. Lange rijen voor de douane en slecht geregeld, duurde erg lang en onze bagage lag al een tijdje op ons te wachten, dat is dan weer een voordeel.
Terwijl Nederland al lang in een diepe slaap lag verzonken begonnen wij aan een tijdsverschil van 9 uur. Geen probleem, want het zonnetje schijnt en de stad bruist van energie. Totdat de avond aanbrak. Tijdens het diner met een goed glas wijn vielen mijn ogen dicht en lagen we om 20 uur (eindelijk) in ons bedje.

De volgende ochtend zondag 13 oktober werden we om 6:30 wakker en zaten we om 9 uur start klaar aan ons ontbijt.
We waren al vroeg op pad en hebben die dag veel gelopen en gezien. Via de mooie en dure winkelstraat (waar een zwerver op een dure auto lag en voor onze ogen werd gearresteerd) gingen we over in Chinatown en van Chinatown liepen we zo in Little Italy. Natuurlijk onderweg niet de Starbucks vergeten hmmmmmm.
Zo typisch dat je meteen de sfeer van het land proeft. In Little Italy was er in een parkje vele Ferrari's uitgestald en volop muziek aanwezig, er was ook een optocht door de stad. Erg leuk en gezellig.
Langs de optocht zijn we naar Fisherman's wharf gelopen en natuurlijk naar de bekende pier 39. Heerlijk rond gestruind en nog een warme muts voor een leuke muts gekocht, de laatste!!
De hele Fisherman's Wharf afgelopen en vanuit een leuk park met de typische Victoriaanse huisjes een mooi uitzicht over The Golden Gate Bridge. Vandaaruit langs Lombard Street gelopen, dit is een erg populair straatje. Heel stijl en met bochtjes naar beneden.
En 's avonds hadden we op aanraden van lieve Janneke (de muts!!) bij The Stinking Rose gegeten......we waren één met de knoflook ;-))
Mijn ogen vielen weer dicht en deze avond heb ik het kunnen rekken tot 20:30, jaja een heel half uur langer.

Vervolgens werden we op maandagochtend 14 oktober om half 6 wakker.......kunnen rekken tot 8uur. Vandaag een rustig dagje gehad en met de Ferry naar Sausalito geweest. Een erg leuk en gezellig gehuchtje waar we heerlijk en uitgebreid geluncht hebben en eind van de middag weer terug. Vandaag komen we toch weer aardig in ons ritme om er vanaf morgen weer een tijdsverschil van nog eens 3 uur erbij te knallen. Morgen is het vroeg opstaan en vliegen we om half 11 naar Honolulu Hawaii :-)) we hebben er ontzettend veel zin in en zijn ook erg benieuwd........maar daar morgen meer over

• 15 Oktober 2013 - 07:50

Janneke G Te V:

Deze muts is héél blij ❤️

• 15 Oktober 2013 - 08:46

Fleur:

Tof....Chinatown lijkt me ook echt super!
    Onwijs veel plezier in Honolulu!!!! Da Bomb en ben benieuwd naar de foto's!
    x

• 15 Oktober 2013 - 20:38

Angelique:

Genieten jullie maar lekker,
    erg leuk om jullie te volgen
    XXX angelique Sjors

• 16 Oktober 2013 - 09:34