Twee blije guppen! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu Twee blije guppen! - Reisverslag uit Honolulu, Verenigde Staten van Sandra Bakkers - WaarBenJij.nu

Twee blije guppen!

Door: Bakkertje

Blijf op de hoogte en volg Sandra

17 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Honolulu

Terwijl Robbert aan het hardlopen is (goed bezig) heb ik net heerlijk over de boulevard gelopen en een paar mooie plaatjes gemaakt. Pfff het is in de vroege morgen al behoorlijk warm.

Woensdag 16 oktober gingen onze ogen weer erg vroeg open dus daar hebben we meteen maar gebruik van gemaakt. Na een heerlijk ontbijt met verse ananassap en uitzicht over de oceaan gingen we vroeg met de auto op pad. Vandaag hebben we de grote sightseeing van het eiland op het programma. Als je beneden op het plattegrondje kijkt zijn we vanaf het blauwe vierkantje rechts omhoog gegaan en langs de kustlijn helemaal naar het bovenste puntje gereden, vervolgens door het binnenland weer terug naar Waikiki Beach.

Onze eerste stop was bij Pearl Harbor, de meeste van jullie hebben vast de film Pearl Harbor wel gezien. Het was indrukwekkend om hier even te stoppen en te zien waar de Japanners de Amerikaanse marine overviel met hun verschrikkelijke aanval. We hadden beide geen behoefte om het museum etc te bekijken dus we zaten weer snel in de auto.

De drukte achter ons gelaten reden we door de bergen het binnenland in. Ongelooflijk mooi, zo anders dan dat wij gewend zijn. Het lijkt net of er over de enorme bergen een mooie groene zachte deken ligt met daarop verschillende bomen. De bergen zijn erg stijl en hebben allemaal scherpe kloven, deze bergen zijn ook niet via een weggetje te bereiken. We reden de bergen uit en hadden een enorm mooi uitzicht over de oceaan met zijn mooie witte stranden en super helder water.
Tijdens de rit langs de kustlijn bij een paar mooie stranden gestopt, heerlijk ongerept en weinig toeristen te bekennen. Behalve de aziaten die kom je volgens mij overal tegen.......natuurlijk met camera!!
De golven zijn hier ook veel hoger en hebben een paar goede surfers over het water zien glijden, super om er nu live naar te kunnen kijken.

Hmmmmmmm ons buikje gevuld met een overheerlijke hamburger met verse ananas, zo lekker heb ik ze nog niet gegeten.
Tijdens de rit terug reden we langs de ananas plantage en kwamen we Dole tegen, waar de ananas in blikjes wordt gestopt en op transport gaat. En natuurlijk niet meer zo lekker smaken zoals we de ananas hier hebben kunnen ervaren.

's avonds over de boulevard geflaneerd en uitgebreid en lekker bij het hotel gegeten. Na een glaasje bubbels en een glas wijn kon ik weer moeizaam mijn oogjes openhouden.
Zoals jullie allemaal kunnen lezen....we "genieten" volop.

• 18 Oktober 2013 - 17:05

Ad En Netty:

Lieve 2,wat leuk om jullie reisverslagen te lezen! Al veel gezien en beleefd. Het klinkt zeker heel bijzonder en we zijn benieuwd naar de foto`s!! Hier is alles goed en we wensen jullie nog heeeeeel veel plezier samen. Tot snel weer. Knuf van ons.

• 21 Oktober 2013 - 20:11

Janneke G Te V: